Hotel Warmiński, Olsztyn
')">
  1. Main page
  2. Hotel
  3. Standards for the Protection of Minors

Standards for the Protection of Minors

check-out
check-out

Standards for the Protection of Minors

w Warmiński Hotel & Conference

Na każdym etapie stosowania procedur wynikających ze Standardów należy pamiętać, że mogą one stanowić niedogodność dla Gości hotelowych, w związku z czym należy wykazywać zrozumienie dla reakcji Gości na powyższe i tłumaczyć im konieczność, tak faktyczną jak i prawną, przeprowadzania w Hotelu przedmiotowych procedur. Reakcja Gościa hotelowego nie może jednak stanowić powodu do odstąpienia od procedur.

I. Zasady ogólne.

  1. Mając na uwadze konieczność zapewnienia osobom małoletnim należytej ochrony w trakcie ich pobytu w Warmiński Hotel & Conference, wprowadzone zostają niniejsze „Standardy ochrony małoletnich”, zwane dalej Standardami.
  2. Ilekroć w Standardach jest mowa o:
    1. hotelu – rozumie się Warmiński Hotel & Conference,
    2. dyrektorze hotelu – rozumie się przez to osobę zarządzającą Hotelem,
    3. pracowniku hotelu – rozumie się przez to osobę zatrudnioną w Hotelu, niezależnie od rodzaju umowy na podstawie, której wykonywana jest przez nią praca w Hotelu,
    4. małoletnim – rozumie się przez to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia.
  3. Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować w sposób racjonalny, z uwzględnieniem wszystkich zaistniałych okoliczności.
  4. Pracownicy Hoteli powinni w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wziąć tę okoliczność pod uwagę.


II. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w Hotelu i jego relacji w stosunku do osoby dorosłej, z którą przebywa.

  1. Identyfikacji małoletniego i jego relacji z osobą dorosłą, z którą przebywa w Hotelu, dokonują pracownicy Działu Recepcji.
  2. Identyfikacja taka następuje na podstawie wypełnienia oświadczenia określającego relacje łączące ją z małoletnim, oraz okazaniem dokumentu potwierdzającego dane małoletniego.
  3. W przypadku odmowy wypełnienia oświadczenia, o którym mowa w pkt II ust. 2 powyżej Hotel ma prawo odmówić zameldowania.
  4. Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w pkt II ust. 1 pracownik Działu Recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego i osobą dorosłą, z którą przebywa on w Hotelu, wówczas należy o tym dyskretnie powiadomić Dyrektora Hotelu lub bezpośredniego Przełożonego. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników Hotelu.

III. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami Hotelu a małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich.

  1. Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem Hotelu a małoletnim, przebywającym w Hotelu, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika Hotelu.
  2. Niedopuszczalne jest stosowanie, przez pracowników Hotelu, wobec dziecka przemocy fizycznej, psychicznej, seksualnej, cyberprzemocy, zaniedbania w jakiejkolwiek formie.
  3. Rekomendowane jest unikanie pozostawania sam na sam z małoletnim w przestrzeniach prywatnych np. pokój hotelowy.

IV. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone.

  1. Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik Hotelu jest zobowiązany, do reakcji na powyższe i do podjęcia stosownych działań.
  2. Uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik Hotelu zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie małoletniego, lub małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu, a także gdy małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.
  3. Działania, o których mowa w ust. 1, powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji Dyrektora Hotelu, a jeśli to nie będzie możliwe lub mogłoby spowodować zbędne opóźnienie, na powiadomieniu bezpośredniego Przełożonego/ osobę decyzyjną lub policji.
  4. Pracownik może podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając, jednakże, by taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, małoletniego, ani też osób postronnych. 
  5. Działania pracownika Hotelu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tzw. zatrzymania obywatelskiego.

V. Postanowienia końcowe.

  1. Standardy wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.
  2. Co najmniej raz na dwa lata dokonywana będzie przez Dyrektora Hotelu ocena Standardów w celu zapewnienia ich dostosowania do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, a wnioski z przeprowadzonej oceny zostaną udokumentowane w raporcie.
  3. Standardy dostępne są na stronie internetowej www.hotel-warminski.com.pl oraz w formie papierowej, w widocznym miejscu na Recepcji, wraz z wersją skróconą przeznaczoną dla małoletnich.

Special offers

packages and promotions

see on the map
Newsletter
Subscribe to the newsletter and stay up to date with our offers.
This website uses COOKIES.

By browsing it you accept our cookies policy, according to your browser settings. Read more about Privacy Policy.

OK, close